Dublul DRS interzis incepand 2013

   La inceputul acestui an, Mercedes AMG venea cu o inovatie importanta care ii permitea atingerea unor viteze de top net superioare celorlalte echipe, si anume asa-zsiul dublu DRS. Acest sistem consta in pozitionarea unor fante in eleronul spate in asa fel incat, in momentul activarii de catre pilot a DRS-ului, aerul intra prin acele orificii si mergea, printr-un sistem complex de canale, pe sub monopost, pana la aripa fata. Odata ajuns acolo, aerul crea o apasare suplimentara pe aripa fata si, practic, rezistenta la inaintare era mai mica rezultand intr-o viteza de varf mai ridicata.

   Inutil de spus ca acest sistem a fost aprig contest in primele 3 curse ale sezonului, mai intai de catre cei de la Red Bull si mai apoi de catre Lotus.

   Iata insa ca, potrivit celor de la Autosport, incepand cu anul urmator, acest sistem inovator va fi interzis, dupa ce echipele s-au pus de acord in privinta unor schimbari de regulament ce vor interzice folosirea D-DRS. Se pare ca majoritatea echipelor au fost de acord cu interzicerea sistemului, in ciuda faptului ce Mercedes AMG (evident) nu a fost de acord cu aceasta masura.

   Hotararea insa se considera adoptata cu majoritatea voturilor, asa ca nemtii nu au avut incotro si au trebuit sa accepte schimbarea regulamentului. Evident, schimbarile vor fi facute oficiale si de catre Consiliul Mondial al FIA in lunile care urmeaza.

   Principala obiectiune a echipelor a fost (eternul motiv, am putea spune) ca dezvoltarea sistemului duce la cresterea costurilor. Ross Brawn insa, directorul tehnic al celor de la Mercedes, a sustinut intotdeauna ca realizarea D-DRS-ului nu este deloc scumpa:

   Oamenii vorbesc despre un cost urias, dar de fapt acesta nu exista. Stim cu totii ca este vorba doar despre cateva tuburi din fibra de carbon care merg sub monopost si oricine poate sa confirme ca acestea costa cateva mii de euro, in nici un caz milioane.

   Ca o parere personala, suntem de acord cu Ross Brawn si credem ca Formula 1 ar trebui sa aduca inovatii, nu sa le elimine. Din pacate, de fiecare cand o echipa vine cu ceva revolutionar, celelalte echipe, in loc sa adopte si sa perfectioneze inovatia, cauta sa o interzica, doar pentru ca nu s-au gandit si acestea la ea si aceasta confera un plus celorlalte teamuri.