Lotus va implementa revolutionarul dublu DRS

   Cu toate ca echipele au decis sa renunte la dublul DRS incepand cu sezonul urmator, cei de la Lotus se pare ca tin mortis sa debuteze acest sistem pe monopostul lor in cursele ce au mai ramas din actualul sezon. Dupa ce au testat cu succes sistemul in antrenamentele libere de la Hockenheim si Hungaroring, iata ca acesta va fi implementat definitiv pe cele doua monoposturi negre incepand cu urmatoarea cursa, cea de la Spa.
   Numai ca, spre deosebire de sistemul "clasic" al celor de la Mercedes AMG, care intra in functiune atunci cand pilotul deschide DRS-ul, cel al echipei Lotus va fi functional atunci cand...DRS-ul nu este activ! Acest lucru inseamna un castig si mai mare, deoarece este binecunoscut faptul ca DRS-ul se activeaza, in regim de cursa, numai atunci cand un pilot se afla la maxim o secunda in spatele altuia. Practic, sistemul, pe durata a circa 95% din cursa nu poate fi folosit.

      Acest lucru este schimbat radical de inovatia celor de la Lotus, care face ca sistemul sa fie folosit oricand pe durata unei curse, ceea ce ar avea implicatii majore in cursele de viteza, cum ar fi cele de la Spa sau Monza.

      Directorul tehnic al celor de la Lotus, James Allison spune ca Exista, intr-adevar, reguli sa interzicem dublul DRS. Dar acesta inca ne mai poate fi de folos in acest sezon, suntem la jumatatea curselor din calendar, nu la final, asa ca exista inca o multime de beneficii de pe urma unui astfel de sistem.

   Si seful Lotus a confirmat ca noul sistem isi va face curand debutul: Cred ca ritmul in care ne apropiem de finalizarea dublului DRS este foarte bun. Am lucrat pasa cu pas deoarece nu credem ca exista un mare avantaj. Daca insa exista un avantaj, trebuie sa-l implementam monopostului nostru. Cred ca mai avem de lucrat putin dar, in una din urmatoarele curse, sistemul va fi pe ambele noastre monoposturi.

   Asadar, avem toate sansele ca pana la finalul sezonului actual sa asistam la o situatie cel putin ciudata, si, de ce nu, comica, in care un monopost cu DRS-ul activ (deci cu aripa spate deschisa) sa fie depasit de un Lotus fara DRS activ (avand in vedere ca sistemul lor functioneaza cu aripa inchisa)!!!