Bernie nu vrea motoare noi

Bernie nu vrea motoare noi
   In ultimii ani s-a pus in discutie, din ce in ce mai mult, problema reducerii costurilor in Formula 1, motiv pentru care, in fiecare an, s-au cautat tot felul de solutii (N.A.-majoritatea insa dezastruoase si cu efecte negative asupra frumusetii acestei competitii regina a sporturilor cu motor), cum ar fi limitarea numarului de motoare, a numarului cutiilor de viteze, a sesiunilor de teste etc.

   Tot in acelasi scop s-a hotarat ca, incepand cu sezonul 2014, in Formula 1 sa fie utilizate propulsoare V6 de 1,6 litri cu turbo in locul actualelor V8-uri aspirate. Care si acestea au inlocuit vechile si mai puternicele motoare aspirate V10, in anul 2006. In acest ritm, in 3-4 ani probabil ca echipele vor ajunge sa foloseasca motoare Mercedes de 800 cmc de la Smart-uri. Fara turbo, bineinteles, pentru ca sunt mai ieftine.

   Cu toate ca lui Bernie Ecclestone i se pot imputa multe greseli (vezi pneurile Pirelli, introducerea in calendar a tot felul de circuite exotice in locul unora clasice din Europa etc.), de aceasta data englezul este de partea cea dreapta a baricadei, fiind total impotriva acestei masuri inca de la inceputurile ei.

   Am ascultat zgomotul motoarelor la Maranello zilele trecute, noul motor (V6 1,6l) si cel vechi (actualul V8), si pana si Luca di Montezemolo a spus ca suna oribil si nu i-a placut. Cred ca Luca vrea sa spuna de asemenea, ca ar trebui sa amanam introducerea acestor motoare inca 2-3 ani. Cred ca este nromal sa sa scapam de el (motorul de 1,6 l) si sa ramanem in continuare cu ce avem.

   Este mult mai ieftin decat cel nou. Probabil ar fi mai ieftin cu 30% din pretul celui nou.