Sebastian Vettel a castigat, pentru a doua oara in cariera, Marele Premiu al statului Singapore, reusind astfel sa treaca pe locul secund in clasamentul general.
Cursa inceput destul de monoton, fara mari modificari la varf, singurele fiind trecerile lui Vettel, si Button de Pastor Maldonado, imediat dupa start. In continuare, primii doi piloti au reusit sa se desprinda de ceilalti, ruland la distanta constanta, circa 1,5 secunde unul de celalalt. Sebastian Vettel a oprit primul la boxe dintre cei aflati in frunte, cu doua tururi mai devreme decat Hamilton si, dupa ce a nimerit in mijlocul unui grup format din 4 piloti, se parea ca va pierde timp important in spatele acestora. Numai ca, odata trecut de ei, a reusit sa recupereze, astfel ca, dupa ce Hamilton a efectuat la randul sau opprirea la boxe, cei doi erau in situatia si la diferenta dinainte.
Primul eveniment important, si o adevarata drama pentru Hamilton, s-a petrecut in turul 22: atunci, la iesire din prima sicana, britanicului i-a cedat cutia de viteze si, implicit, a trebuit sa abandoneze, lasandu-l pe rivalul sau german in fruntea cursei.
Vettel a fost, la un moment dat, amenintat de catre celalt pilot McLaren, Jenson Button, care mergea pe o strategie cu numai doua opriri la boxe. Numai ca, desi avea sanse mari de reusita, planul sau a fost dat peste cap de aparitia safety car-ului, nu numai odata , ci de doua ori chiar.
Mai intai, datorita faptului ca indianul Narain Khartikeyan a izbit zidul, avariindu-si suspensia fata si lasand monopostul pe pista, iar mai apoi, in chiar turul reluarii cursei, atunci cand, un Michael Schumacher mult prea visator a ratat complet perioada de franare si a intrat in spatele lui Jean-Eric Vergne.
In urma acestor perioade sub safety car, Fernando Alonso a urcat pe locul 3, Maldonado intrand la boxe si ajungand pe locul 10. Numai ca asta nu a fost totul pentru pilotul venzuelean, caruia i s-a comunicat de la boxe ca trebuie sa abandoneze, intrucat are o problema hidraulica.
Foarte castigati din cauza intrarii safety car-ului au iesit si cei doi piloti Lotus, Kimi Raikkonen si Romain Grosjean, care au avansat pe locurile 6, respectiv 7, aflati la cel mai slab weekend al lor. De asemenea, un alt castigator in urma perioadelor de neutralizare a fost Felipe Massa, nevoit sa intre la boxe din cauza unei pene in chiar primul tur. A recuperat insa foarte bine, si, la capatul unei lupte cu Bruno Senna in care era foarte aproape sa loveasca zidul, a reusit sa aduca puncte pretioase pentru Scuderia.
O cursa excelenta a facut insa Paul Di Resta, aflat la cel mai bun rezultat al carierei, el terminand pe locul 4, reusind sa tina pasul cu cei din fata. Coechipierul sau, in contrast, nu a avut o cursa usoara, reusind "performanta" de a intra in clinciuri cu ambele monoposturi Sauber, in doua tururi consecutive.
Asadar, in urma acestei curse foarte dinamice, in a doua ei parte, presarata cu de toate, putem spune ca marele castigator este, din nou, Fernando Alonso, care, in ciuda unui loc 3 chinuit, ramane lider cu 29 de puncte in fata lui Vettel. De asemenea, lupta pentru titlul mondial a ramas intre Alonso si Sebastian Vettel, Jenson Button si Mark Webber fiind scosi din lupta aproape sigur. In ce-i priveste pe Hamilton si Raikkonen, distantele de 52, respectiv 45 de puncte, par cam imposibil de recuperat in cele 6 curse ramase.
Iata si clasamentul cursei din Singapore:
Poz Pilot Echipa Timp
1. Vettel Red Bull-Renault 2h00:26.144
2. Button McLaren-Mercedes + 8.959
3. Alonso Ferrari + 15.227
4. Di Resta Force India-Mercedes + 19.063
5. Rosberg Mercedes + 34.759
6. Raikkonen Lotus-Renault + 35.700
7. Grosjean Lotus-Renault + 36.600
8. Massa Ferrari + 42.800
9. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 45.800
10. Perez Sauber-Ferrari + 50.600
11. Webber Red Bull-Renault + 67.100
12. Glock Marussia-Cosworth + 1 tur
13. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1 tur
14. Hulkenberg Force India-Mercedes + 1 tur
15. Pic Marussia-Cosworth + 1 tur
16. Kovalainen Caterham-Renault + 1 tur
17. De la Rosa HRT-Cosworth + 1 tur
18. Senna Williams-Renault + 2 tururi
19. Petrov Caterham-Renault + 2 tururi
0Awesome Comments!