Un pole position ce obliga

Un pole position ce obliga   La inceputul sezonului 2010, noua echipa de uzina Mercedes, construita pe scheletul fostei campioane mondiale BrawnGP, anunta un transfer de calibru: septuplul campion mondial Michael Schumacher. Toata lumea se gandea la cel putin inca un titlu ce va fi trecut in palmaresul germanului, insa realitatea a fost cu totul alta. 

   Schumacher s-a chinuit sa obtina rezultate, sa tina pasul cu ceilalti in calificari si in cursa, iar la final, dupa 3 ani, s-a ales cu un loc 3, cel mai bun rezultat al sau. Toate aceste rezultate, sau 95% dintre ele, nu s-au datorat insa pilotului Michael Schumacher, ci unui monopost Mercedes care, inca din primul sezon, nu a putut tine pasul cu noile reglementari din Formula 1, fiind surclasat de celelelate echipe. In aceste conditii, chiar si septuplu campion mondial daca esti, nu prea ai ce face si trebuie sa te recunosti invins. 

   Nu insa si la Monaco, acolo unde ponderea monopostului este infinit mai mica fata de alte trasee. Acolo maiestria si arta pilotajului fac legea. Acolo nu castiga oricine, numai adevaratii campioni (cu mici exceptii care confirma regula). Si Schumacher, cu toate ca avea 43 de ani si era hulit de mai toata lumea pentru ca ajunsese la al treilea an de la revenire si nu obtinuse decat un podium, a facut ceea ce stia el cel mai bine. 

     Fara sa fie constrans la o conservare a unor pneuri Pirelli "comandate" de Bernie Ecclestone ce se toaca imediat cum ai fortat 2-3 tururi, fara a fi restrictionat de limitele foarte modeste ale unui monopost W03 ce se chinuie in virajele rapide sa stea pe trasa, ce cauta aderenta pe toata latimea circuitului si degeaba, fara a "beneficia" de vreo blocare a DRS-ului sau de o alta problema de fiabilitate, multiple, de altfel, in cursul acestui sezon, germanul a scos la iveala un lucru ce este pe cale de disparitie in acest sport magic, dar pe care el il stapaneste inca la fel de bine ca atunci cand insira titluri mondiale cu Ferrari: ARTA PILOTAJULUI.

Un pole position ce obliga   Si...surpriza! "Batranelul" acela de 43 de ani, hulit si apostrofat de toata lumea ca ocupa un loc degeaba in Formula 1 si nu le face loc celor tineri, ca nu mai poate pilota, ca este mult prea lent intr-o lume noua pentru el, plina de gadgeturi si volane multifunctionale, mai ceva ca o nava spatiala, in care Vettel si ai lui fac legea, le-a dat o lectie. Acolo, pe strazile monegasce intortocheate, flancate de zidurile de fier neiertatoare care, la cea mai mica greseala, te trimiteau la boxe,  Michael Schumacher a obtinut POLE POSITION! 

   Da, la Monaco Schumacher a PILOTAT, asa cum o facea el in vremurile bune si asa cum o poate face si acum, la fel de bine, daca i se da un material de concurs decent. Poate ca nu mai este la fel de tanar, poate ca nu mai are aceeasi agresivitate, dar TALENTUL nu se pierde in 3 ani de pauza.  Iar PASIUNEA pentru curse, pentru Formula 1...asta nu se pierde niciodata. Iar toata pasiunea lui Michael a fost pusa in acel tur de pole de la Monaco, de care insa, datorita unor reguli mult, mult prea stricte, ce ingradesc pilotajul si spectacolul, nu a putut beneficia, fiind retrogradat 5 locuri pe grila de start. Din fericire insa, au putut beneficia de acel tur fantastic fanii adevarati ai Formulei 1, care au vazut ce era de vazut: Schumi era tot acolo!

   Iata de ce, la cei 43 de ani ai sai Michael Schumacher poate continua in Formula 1 fara nici o problema, trebuie sa continue, este dator siesi, nu noua, pentru ca, dupa cum spunea, Wili Weber, nu mai are de demonstrat nimic nimanui. Insa modul in care Mercedes a ales sa il inlocuiasca pe acest sportiv cu o cariera de invidiat in spatele sau, modul in care l-au chemat sa ii ajute sa faca performanta in Formula 1 dupa care, timp de 3 sezoane, nu au fost in stare sa ii puna la dispozitie un monopost FIABIL, in primul rand, nu mai vorbim competitiv, iar apoi l-au concediat, este unul care nu face cinste nici unei echipe, daramite unui nume precum Mercedes.

   Schumacher trebuie lasat sa PILOTEZE in continuare, pentru asta s-a nascut si asta stie sa faca cel mai bine. Trebuie sa continue, pentru ca are milioane de motive raspandite in toata lumea. Trebuie sa continue pentru ca acel pole de la Monaco il obliga sa continue.