Primul pilot chinez din istoria Formulei 1 debuteaza la Monza

Primul pilot chinez din istoria Formulei 1 debuteaza la Monza   De-a lungul istoriei sale, Formula 1 a cunoscut o mare diversitate a nationalitatilor pilotilor care s-au aflat in spatele volanului unui monopost. Niciodata insa un pilot chinez nu a condus, oficial, un monopost de Formula 1. Iata ca in sezonul 2012 al Formulei 1 acest lucru va lua sfarsit odata cu  Marele Premiu al Italiei de la Monza, atunci cand cei de la HRT au anuntat ca Ma Qing Hua, un chinez in varsta de 24 de ani, ce si-a luat superlicenta de Formula 1 cu ocazia testului pentru tinerii piloti desfasurat in luna iulie la Silverstone, va pilota in prima sesiune de antrenamente libere, monopostul lui Narain Karthikeyan.

   Acesta este un pas foarte important catre visul meu de a deveni un pilot de Formula 1. Va fi a doua oara cand voi fi intr-un monopost, dupa testul pentru tinerii piloti desfasurat la Silverstone, si sunt foarte entuziasmat ca voi pilota pe un circuit precum Monza. Obiectivul meu pentru aceasta sesiune de antrenamente va fi sa progresez cu programul meu, sa fac cat mai multi kilometri, sa capat experienta la volanul unui monopost de Formula 1 si sa ajut echipa cu ceea ce au nevoie.    Sunt entuziasmat dar, in acelasi timp, calm deoarece m-am antrenat foarte mult in ultimele luni pentru a fi pregatit atunci cand se va ivi posibilitatea. Am lucrat, de asemenea, pe simulator pentru a cunoaste circuitele mai bine si modul in care o masina de Formula 1 reactioneaza. In ultimele luni am fost cu echipa la curse si am invatat foarte multe de la ingineri si coechipierii mei, care mi-au impartasit informatii si din experienta lor, ceea ce imi va fi foarte util.


   Va fi pentru prima data cand un pilot chinez ia parte la un Mare Premiu si, pentru motorsportul chinez, este un mare pas inainte si o oportunitate fantastica. Vreau sa multumesc tuturor celor ce m-au sprijinit si m-au ajutat sa ajung aici. Nu-i voi dezamagi.

   Directorul principal al celor de la HRT, Luis Perez-Sala, spune ca Ma Qing Hua merita aceasta sansa dupa ce a ajutat la dezvoltarea echipei.

   Personal, sunt fericit ca ii putem oferi lui Ma sansa de a debuta intr-un Mare Premiu. De cand am inceput sa colaboram cu el, din martie, totul s-a desfasurat intr-un ritm alert, dar, cu toate acestea, el a raspuns si a fost acolo la timp. A indeplinit toate asteptarile noastre fara a comite greseli si s-a dovedit a fi un pilot rapid si sigur, cu o mare capacitate de adaptare. Fara nici un dubiu, acesta este un pas foarte important, cu o mare raspundere, dar consideram ca este pregatit sa-l faca.