Button castiga in Belgia, Grosjean suspendat pentru Monza

   Jenson Button a castigat Marele Premiu de Formula 1 al Belgiei de la Spa-Francorchamps dupa o cursa nebuna, care a avut de toate: accidente dramatice, depasiri la limita, incidente la boxe si penalizari. 

   Inca din startul cursei am avut parte de prima lovitura de teatru: plecat de pe locul 8 pe grila de start, francezul Romain Grosjean nu a calculat bine distanta dintre monopostul sau si cel al lui Lewis Hamilton. Drept urmare, a atins cu roata dreapta spate roata din stanga fata a britanicului, ceea ce a declansat o adevarata reactie in lant: Hamilton a pierdut controlul monopostului, Grosjean nu a mai putut frana din cauza vitezei excesive, amandoi au intrat in monopostul Ferrari pilotat de Alonso, iar apoi in cele doua monoposturi Sauber!!! 

   Un adevarat carnagiu, din care cel mai sifonat a iesit Fernando Alonso, care a fost la un pas de o adevarata tragedie, monopostul Lotus al lui Grosjean trecand la cativa centimentri prin fata spaniolului. De altfel, i-a trebuit circa un minut lui Alonso pentru a iesi din monopost, fiind vizibil afectat si avand nevoie de sprijinul personalului auxiliar de pe margine.

   In urma acestui carambol, Grosjean, Alonso, Hamilton si Perez au abandonat imediat, fiind urmati ulterior de Pastor Maldonando care nu a mai putut continua in urma unui contact cu Timo Glock. 

   Astfel, Jenson Button, care isi patrase prima pozitie si reusise sa scape teafar din macelul intamplat la start, nu a intampinat nici o problema pe tot parcursul cursei, conducand de la un capat la celalat intr-un mod autoritar, asa cum de mult nu o mai facuse.

   In spatele sau s-au dus insa lupte aprige pentru pozitii. Sebastian Vettel a fost autorul unei curse de recuperare foarte frumoase, reusind sa termine pe un excelent loc 2 dupa ce plecase de pe 10. El i-a depasit pe Mark Webber, Michael Schumacher, Nico Hulkenberg, Felipe Massa in drumul sau. Ba chiar, impreuna cu Michael Schumacher, a fost autorul unui moment spectaculos, atunci cand, vrand sa depaseasca in ultima sicana, Vettel s-a plasat pe interior iar Schumacher, prins pe exteriorul virajului, a trebuit sa-i taie calea compatriotului sau deoarece avea planificata intrarea la boxe. Pe cat de spectaculos a fost acest duel, nu a avut insa nici cea mai mica urmare pe vreunul dintre cele doua monoposturi, lucru ce ar trebui sa le dea de gandit si altor piloti.

   Cu toate ca multe se astepta la prima sa victorie de la revenire, Kimi Raikkonen nu a reusit s-o obtina nici de aceasta data. A terminat insa din nou pe podium, lucru foarte bun, mai ales ca Alonso nu a adunat nici un punct in aceasta runda si a iesit in evidenta printr-o depasire spectaculoasa efectuata asupra lui Michael Schumacher chiar la intrarea in Eau Rouge. Foarte bun si locul 4 obtinut de Nico Hulkenberg pentru Force India, acesta fiind si cel mai bun rezultat al sezonului pentru tanarul german.

   Felipe Massa a reusit sa termine pe locul 5, aducand puncte pretioase pentru Scuderia, asa cum ii ceruse, de altfel, si Domenicali. Al saselea a trecut linia de sosire australianul Mark Webber, Red Bull punctand astfel cel mai bine la constructori in aceasta runda si consolidandu-si prima pozitie din clasamentul constructorilor.

   Michael Schumacher nu a reusit, la cel de-al 300-lea MAre Premiu, sa reediteze cursa foarte buna de anul trecut, asta si din cauza (cum altfel!!!) unor probleme la cutia de viteze pe finalul cursei, atunci cand, dupa ce a oprit la boxe, cu un set nou de pneuri, nu a mai putut forta deoarece a ramas fara treapta a sasea in cutia de viteze. Pe locurile 8 si 9 au venit cei doi piloti de la Toro Rosso, Jean Eric Vergne si Daniel Ricciardo, ambii fiind la cea de-a doua clasare in puncte a sezonului. Ultimul in puncte a sosit al doilea pilot de la Force India, Paul Di Resta.

   In urma cursei belgiene, francezul Romain Grosjean, autorul acelui accident teribil, a fost sanctionat drastic pentru nesabuinta sa, fiind exclus de la startul urmatoarei curse de la Monza. In locul sau, cei de la Lotus pot nominaliza un alt pilot, acesta urmand a fi anuntat in cursul acestei saptamani de catre echipa. 

   O alta penalizare, de aceasta data cu 10 pozitii pe grila de start de la Monza, a fost incasata (de cine altul?!) de catre Pastor Maldonado. In fapt, au fost doua penalizari: una cu o retrogradare de 5 pozitii pe grila urmatoarei curse pentru ca a furat startul, si o alta, tot o retrogradare de 5 pozitii pe grila, pentru accidentul cu Timo Glock, pe care Maldonado l-a provocat si in urma caruia venezueleanul a si abandonat.

   Urmatoarea cursa va avea loc in weekendul urmator pe circuitul italian de la Monza.  

   Iata si clasamentul cursei de la Spa-Francorchamps:
  

Poz  Pilot           Echipa                       Timp
 1.  Button        McLaren-Mercedes           1h29:08.530
 2.  Vettel        Red Bull-Renault           +    13.624
 3.  Raikkonen     Lotus-Renault              +    25.334
 4.  Hulkenberg    Force India-Mercedes       +    27.843
 5.  Massa         Ferrari                    +    29.845
 6.  Webber        Red Bull-Renault           +    31.244
 7.  Schumacher    Mercedes                   +    53.374
 8.  Vergne        Toro Rosso-Ferrari         +    58.865
 9.  Ricciardo     Toro Rosso-Ferrari         +  1:02.982
10.  Di Resta      Force India-Mercedes       +  1:03.783
11.  Rosberg       Mercedes                   +  1:05.111
12.  Senna         Williams-Renault           +  1:11.529
13.  Kobayashi     Sauber-Ferrari             +  1:56.119
14.  Petrov        Caterham-Renault           +     1 tur
15.  Glock         Marussia-Cosworth          +     1 tur
16.  Pic           Marussia-Cosworth          +     1 tur
17.  Kovalainen    Caterham-Renault           +     1 tur
18.  De la Rosa    HRT-Cosworth               +     1 tur

Cel mai rapid tur:  Bruno Senna, 1:52.822