Alonso: Anumiti piloti ar trebui sa isi asume mai putine riscuri la start

Alonso: Anumiti piloti ar trebui sa isi asume mai putine riscuri la start   Inaintea weekendului belgian, Fernando Alonso avea un avans de 40 de puncte in fata locului secund in clasament insa, in accidentului provocat de Romain Grosjean, spaniolul isi vede avansul redus la numai 24 de puncte. In ciuda acestui fapt, Alonso spune ca nu este suparat pe Grosjean, deoarece acesta nu a intrat intentionat in Hamilton, dar crede ca este necesar un altfel de comportament pe pista.

   Nu sunt suparat pe Grosjean, nimeni nu face asa ceva intentionat. Au avut lupta lor si sunt doi piloti agresivi la start. De aceasta data am avut eu ghinionul sa fiu la locul nepotrivit, in momentul nepotrivit, si am fost lovit. Dar, la fel de adevarat este ca, in 12 curse, Romain Grosjean a fost implicat in 7 accidente la start.

   Anumiti piloti ar trebui sa isi asume mai putine riscuri la start. Aceasta este o tendinta pe care o regasim in formulele inferioare, dar ar fi mai bine daca, inca de la inceputul carierei lor, pilotii ar fi obisnuiti cu respectarea stricta a regulilor privitoare la comportamentul pe pista. Acesta a fost un weekend in care am avut parte de multe accidente in GP2 si GP3, iar acum in Formula 1. Tine de noi, pilotii, sa avem bun simt si respect unii fata de altii. 

  
   E adevarat ca am avut parte de mai multe accidente provocate de aceiasi piloti si, poate ca o abordare diferita din partea federatiei ar putea fi solutia. Dar nu intotdeauna trebuie sa ai o alta abordare deoarece in Formula 1 este greu sa combini viteza, timpul si distanta. Si, cateodata, lucrurile care arata spectaculos la televizor, in realitate nu sunt asa de usor de evitat. Dar sunt convins ca vor face o treaba buna si se vor ocupa de toate detaliile.

   Cat despre avantajul pe care il avea si, mai ales despre posibilele sale sanse la victorie, Alonso spune ca ar fi putut castiga termina aceasta cursa pe podium.

   Este pacat ca s-a intamplat asa deoarece aveam o buna sansa la podium. Dar am platit un pret mare datorita ghinionului, iar acum norocul ne este dator. Sa vedem ce se va intampla in continuare in acest sezon. Am pierdut ceva din avansul pe care-l aveam in fata lui Vettel, Webber si Kimi, dar nu am pierdut nimic in fata lui Hamilton care, avand in vedere modul in care a mers McLaren, este, probabil, cel mai periculos adversar al nostru.

   Urmeaza cursa de casa pentru Ferrari, cea de la Monza. Am fost intotdeauna foarte puternici acolo asa, ca speram sa avem un weekend bun si sa le dam un motiv fanilor nostri sa aclame, sa recuperam din avansul pierdut.